0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن جوجوبا برای دور چشم - فروشگاه زیباشم

Jojoba-oil-for-the-eye-are_20211120-140101_1

روغن جوجوبا حاوی ترکیبات مفیدی از جمله ویتامین E ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کروم، مس، روی، و سه اسید چرب اروسیک اسید، گادولئیک اسید و اولئیک اسید است. روغن جوجوبا دارای خواص درمانی زیادیاست ومی‌توان آن را برای درمان بیماری‌های پوستی، آکنه و جوش صورت، اگزما و پسوریازیس استفاده کرد.

استفاده از روغن جوجوبا برای دور چشم می‌تواند جایگزین کرم شیمیایی شود؟ 

با افزایش سن، پوست با از دست دادن خواص الاستیک خود شروع به پیر شدن می کند به طوری که در اطراف چشم به صورت خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک های ریز و درشت و گاهی با سیاهی، گوود رگرفتگی یا پف زیر چشم بروز می‌کند.

برای کم کردن سرعت تغییرات ناشی از پیر شدن متخصصان توصیه ها و راهکارهای مختلفی را پیشنهاد می‌دهند یکی از این روشها استفاده از روغن جوجوبا برای دور چشم می باشد.

خواص و مکانیزم های اثر روغن جوجوبا برای دور چشم:

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین E و B، سلنیوم، روی، مس، کروم، اروسیک اسید، اولئیک اسید، ایکوزنئیک اسید و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای سلامت پوست است. روغن‌جوجوبا عملکردی همچون سبوم روغن طبیعی موجود در پوست دارد که با افزایش سن پوست تولید آن را کاهش می دهد در نتیجه پوست خشک و شکننده می شود و چروک ها و بد شکلی ها شروع به پدیدار شدن می کنند. استفاده از روغن جوجوبا دور چشم می‌تواند با جایگزین کردن سبوم مانع از خشکی و شکنندگی پوست اطراف چشم شود. این روغن سرشار از ویتامین های گروه E و گروهB می باشد که هر دوی آنها خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و به جنگ رادیکال‌های آزاد ناشی از تابش اشعه فرابنفش خورشید، آلودگی، استرس و سایر عوامل مخرب محیطی می‌رود.

استفاده از روغن جوجوبا دور چشم باعث تغذیه پوست در این قسمت شده و با شکست رادیکال ‌های آزاد، روند پیری را به تاخیر می‌اندازند و آسیب‌های ناشی از آن را التیام می‌بخشد.

استفاده از روغن جوجوبا برای دور چشم به علت وجود آروسیک اسید بافتی نرم و ابریشمی را به پوست می‌دهد. اولئیک اسید نیز با خواص آنتی اکسیدانی باعث کاهش چین و چروک و سلامت پوست اطراف چشم می شود.

از بین بردن سیاهی و کبودی زیر چشم با روغن جوجوبا: 

ماساژ مکرر روغن جوجوبا دور چشم می‌تواند سیاهی و کبودی زیر چشم را تا حدود زیادی برطرف کند می‌توان برای رسیدن نتیجه بهتر آن را با روغن هایی مثل روغن بادام شیرین، روغن آرگان، هسته انگور و... مخلوط کرد یا حتی مقداری سیب زمینی خام رنده شده اضافه نمود. شستشوی چشم‌ها با صابون بابونه قبل از استفاده از روغن جوجوبا دور چشم نیز می‌تواند تاثیر آن را افزایش دهد.

روغن جوجوبا می تواند به عنوان پاک کننده آرایش ملایم و طبیعی ضمن زدودن مواد آرایشی از چشم ‌ها و مژه ها به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای دور چشم و تقویت کننده مژه نیز عمل می‌کند.

استفاده از روغن جوجوبا دور چشم به علت خواص ضد التهابی موجود در آن باعث کاهش پس اطراف چشم و کم شدن التهاب و قرمزی پوست آن می شود.

مصرف منظم روغن جوجوبا می‌تواند حداقل بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از چروک های دور چشم را کاهش دهد همچنین اگر پوست دور چشم شما سالم و شاداب می باشد نیز با استفاده از این روغن می توانید بیشتر از زیبایی و جوانی خود لذت ببرید. چربی این روغن به سرعت جذب پوست می‌شود و با آبرسانی و تغذیه پوست موجب ایجاد حس تازگی و طراوت در اطراف چشم می‌شود.

ماساژ روغن جوجوبا دور چشم باید با نوک انگشتان دست و به صورت آرام و ملایم انجام پذیرد توجه داشته باشید قبل از ماساژ، دست و صورت خود را از هرگونه آلودگی پاک کرده باشید. استفاده از حوله گرم پس از ماساژ با افزایش خون رسانی به پوست می تواند تاثیر آن را بیشتر کند. توجه داشته باشید روغن جوجوبا خوراکی نبوده و فقط برای استعمال خارجی مناسبی می‌ باشد. از ورود آن به داخل چشم نیز خودداری کنید.

قبل از استفاده از روغن جوجوبا دور چشم آن را یک بار روی بازو و یا مچ دست خود امتحان کنید. بعد از 24 ساعت اگر دچار سوزش، خارش، قرمزی و سایر علائم ناشی از حساسیت نشدید می توانید آن را استفاده کنید.

فراموش نکنید برای برخورداری از اثرات مثبت روغن جوجوبا حداقل دو ماه آن را به طور مرتب استفاده کنید.

4
خواص و مضرات روغن هسته انار و فواید آن برای پوست و...
روغن سبوس بهتر است یا روغن کنجد؟
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
شنبه, 27 آوریل 2024

تصوير امنيتي