0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص و مضرات روغن هسته انار و فواید آن برای پوست و مو

Properties-of-pomegranate-seed-oil خواص و مضرات روغن هسته انار و فواید آن برای پوست و مو

خواص روغن هسته انار- روغن هسته انار در تقویت قلب، درمان عفونت، درمان دیابت، سلامت استخوان، درمان‌ گلو ‌درد، سلامت دندان، بهبود دستگاه گوارش موثر است. این روغن همچنین به گردش خون کمک می‌کند و برای پیشگیری از سرطان هم بسیار کار آمد است. روغن هسته انار می‌تواند سلول‌های آسیب دیده پوست، آکنه و هرگونه عارضه پوستی را درمان کند و با خاصیت ضد التهابی که دارد بافت پوست را بهبود ببخشد. این روغن کلاژن تولید می‌کند و به‌ خاطر آنتی‌اکسیدان زیادی که دارد پوست شما را در مدت کوتاهی سفت می‌کند و خطوط صورت را از بین می‌برد. این روغن ضد خارش و ضد شوره است به تقویت مو کمک بسیار زیادی می‌کند.

  • 1.پاکسازی:
  • روغن هسته انار دارای خاصیت قابض کنندگی می باشد که باعث پاکسازی پوست می شود. این روغن دارای خاصیت ضد باکتریایی است و با آلودگی‌ها و چربی‌های روی پوست مقابله می کند. شما می توانید مقداری آبلیمو را با روغن هسته انار ترکیب کرده و بر روی پوست خود استفاده کنید.
  • 2.پاکسازی عروق:
  • خیلی اوقات به دلیل عادت‌های غذایی اشتباه عروق بسته می‌شوند. این عادت‌های بد می‌تواند پر خوری یا یک بیماری مثل غلظت خون باشد. روغن هسته انار باعث پاکسازی عروق شده و از تجمع پلاکت ها پیشگیری می کند. برای اینکه بتوانید از خاصیت پاکسازی کنندگی این روغن استفاده باید چند قطره روغن هسته انار را با آب لیموترش ترکیب کنید و سپس میل کنید.
  • 3.ضد سرطان:
  • روغن هسته انار سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین آ و ویتامین سی می‌باشد. روغن هسته انار برای مبارزه با سرطان‌های مختلف نظریه سرطان پروستات، سینه و ریه کاربرد دارد. شما می توانید برای جلوگیری از آسیب سلول‌های پوست از روغن هسته انار استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره روغن هسته انار را با یک لیوان آب مصرف کنید.

  • 4.بازسازی پوست:

خیلی از شرکت‌ها از روغن هسته انار برای ساخت محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند ولی تمام آن‌ها نتایج چشم گیری ندارند. شما می‌توانید برای تسریع در بازسازی پوست به صورت تضمینی از این روغن استفاده کنید.

  • 5.کاهش فشار خون:
  • بهترین روش برای کاهش فشار خون استفاده از این روغن می‌باشد. بدین منظور مقداری از روغن را به همراه آبلیمو مصرف کنید تا شاهد کاهش چشمگیر فشار خون‌تان شوید. مصرف منظم این روغن باعث کاهش فشار خون به ۶۰ درصد می‌شود .
  • 6.تقویت و سلامت قلب:
  • شما می توانید چند قطره از روغن هسته انار را با آبلیمو ترکیب کرده سپس میل کنید تا با بهبود گردش خون‌ خود سلامت قلب‌تان را تضمین کنید.
  • 7.افزایش انعطاف پوست:
  • برای داشتن پوست نرم از روغن هسته انار استفاده کنید! این روغن باعث نرمی و انعطاف‌پذیری چشمگیر پوست می‌شود چراکه کراتینوسیت‌ها را که عامل اصلی نرمی و لطافت پوست هستند تحریک می‌کند و شما را به نتایج دلخواهتان می‌رساند.
  • 8.سلامت دندان:
  • پلاک های دندانی باعث ایجاد باکتری‌های مختلف و دندان درد می‌شوند. برای بهبود سلامت دهان با این روغن می‌توانید مقداری از آن را روی پنبه گذاشته و بر روی نواحی درد قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا دندان‌های شما تمیز و درخشان شوند و از شر دندان درد راحت شوید.
  • 1.      تقویت سیستم ایمنی بدن: همانطور که گفته شد انار سرشار از ویتامین c می‌باشد و ویتامین c برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری می باشد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن این روغن را با آب گرم ترکیب کرده و میل کنید. این کار باعث تامین ویتامین C بدن شما تا ۱۵ درصد می‌شود. 2.      سلامت پوست: روغن هسته انار برای انعطاف پذیری پوست بسیار مفید می باشد. ویتامین c موجود در انار باعث تولید کلاژن می شود و کلاژن باعث انعطاف پذیری پوست می شود. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در انار باعث بازسازی پوست میشود. 3.      تقویت حافظه: روغن هسته انار برای کسانی که مشکلات حافظه دارند و به کسانی که در معرض بیماری آلزایمر هستند بسیار توصیه می‌شود. برای تقویت حافظه روغن هسته انار را با آب لیمو ترکیب کرده و در طول روز سه بار مصرف کنید تا حافظه‌تان به شکل چشمگیری بهبود پیدا کند. 4.      درمان اسهال: روغن هسته انار به دلیل خاصیت قابض کنندگی خود برای درمان اسهال می‌تواند بسیار موثر باشد.

  • مضرات روغن هسته انار:

ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در بدن شود برای همین در پخت و پز استفاده نمی شود. قبل از مصرف خوراکی این روغن حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. استفاده خوراکی از روغن حتی به مقدار خیلی کم ممکن است باعث معده درد شدید شود. کسانی که پوست حساسی دارند باید در استفاده از این روغن احتیاط کنند. 

3
خواص و مضرات روغن آووکادو
روغن جوجوبا برای دور چشم - فروشگاه زیباشم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 18 آوریل 2024

تصوير امنيتي