0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص شگفت انگیز روغن کندر برای سلامتی، پوست و مو

Amazing-properties-of-frankincense-oil-for-health-skin-and-hair خواص شگفت انگیز روغن کندر برای سلامتی، پوست و مو

کندر، از صمغ درخت بوسولیا تهیه می شود و روغن کندر بسیار برای بدن مفید است. از فواید آن می توان به بهبود آسم، آرتروز، خاصیت ضد پیریو تقویت عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. این روغن همچنین فواید زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم.

کندر که با نام اولیبانوم نیز شناخته می شود ، از صمغ درخت بوسولیا تهیه شده است. این درخت معمولاً در مناطق خشک و کوهستانی هند، آفریقا و خاورمیانه رشد می کند. کندر دارای بوی تند است و می توان آن را استنشاق کرد، از طریق پوست جذب کرد یا به عنوان مکمل مصرف کرد.

فواید روغن کندر برای سلامتی:

باعث بهبود آرتوروز می شود:

کندر یک ماده ضد التهابی است که ممکن است به تسکین درد و علائم آرتروز کمک کند. کندر فقط درد را تسکین نمی دهد بلکه می تواند التهاب را نیز هدف قرار دهد. مطالعات نشان می دهد که اسیدهای شیره کندر می توانند از ترشح لوکوترین ها که التهابی هستند جلوگیری کنند.

باعث بهترشدن عملکرد روده می شود:

روغن کندر ممکن است به بهبود سلامت روده ، هضم و تسکین اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون و کولیت زخمی کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که کندر به اندازه مسالازین موثر است.

باعث تسکین درد می شود:

کندر برای شرایط دردناک مانند آرتروز مفید است. همچنین ممکن است به عنوان یک مسکن عمل کند. یک مطالعه نشان داد که کندر آستانه درد و تحمل درد را در افراد افزایش می دهد.

خاصیت ضد پیری:

کندر یک آنتی اکسیدان قوی است به همین دلیل دارای خواص ضد پیری است. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد، که مولکول های بسیار واکنش پذیر با الکترون های جفت نشده هستند، کمک می کند. با حرکت رادیکال های آزاد در بدن و جستجوی الکترون برای جفت شدن، می تواند به DNA آسیب برساند که روند پیری را تسریع می کند.

سلامت دهان و دندان را حفظ می کند:

کندر به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن می تواند به حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند. اسیدهای بوسولئیک می توانند با از بین بردن باکتری ها از ایجاد حفره جلوگیری کنند و حتی می تواند از بیماری های لثه و دندان درد جلوگیری کند.

ممکن است با برخی از سرطان ها مبارزه کند

روغن کندر حتی ممکن است با انواع خاصی از سرطان مبارزه کند. بر اساس مطالعات، کندر ممکن است باعث جلوگیری از اینها شود:

●تومورهای مغزی

●سرطان پستان

●سرطان پروستات

●سرطان پانکراس

سرطان روده بزرگ

فواید روغن کندر برای پوست:

به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی، کندر به پوست کمک می کند تا در آسیب ، التهاب و اثرات رادیکال های آزاد پوست را درمان کند.

ضد التهاب

یکی از دلایلی که کندر می تواند به درمان آسم و آرتریت کمک کند ، خواص ضد التهابی آن است که برای مراقبت از پوست نیز مفید است. اسانس کندر می تواند به مدیریت آکنه کمک کند ، زیرا التهاب را تسکین می دهد.

متعادل و مرطوب کننده

روغن کندر به عنوان یک ترکیب محبوب در مراقبت از پوست، در محصولاتی مانند لوسیون یا مرطوب کننده تبدیل شده است. روغن کندر دارای خاصیت مرطوب کنندگی است که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

قابض

روغن کندر قابض یک قابض طبیعی است. این بدان معناست که برای مراقبت از پوست مفید است زیرا می تواند نواقص و شرایط پوستی مانند آکنه و زخم را درمان کند. کندر به دلیل جوانسازی پوست آسیب دیده به عنوان یک روغن شفابخش شناخته شده است و برای کاهش ظاهر علائم کشش پوست و زخم مفید است.

فواید روغن کندر برای تقویت مو:

روغن کندر نه تنها در محصولات مراقبت از پوست بلکه در مراقبت از مو نیز محبوب است. این روغن می تواند موها را براق و مرطوب نگه دارد و از شوره سر جلوگیری کند. کندر با جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست سر، شوره سر را از بین می برد. همچنین می تواند فولیکول مو را تسکین دهد که به تسهیل رشد مو در ریشه کمک می کند.

روغن کندر به دلیل استفاده و مزایای چشمگیرش واقعاً پادشاه روغن است. این که آیا به رایحه درمانی ، زیبایی علاقه دارید یا در مواردی مانند بیماری کرون یا آسم به دنبال کمک هستید ، این روغن می تواند به شما کمک کند.

5
جوانه گندم برای چاقی صورت
طرز استفاده از روغن گردو برای تقویت مو
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
سه شنبه, 23 آوریل 2024

تصوير امنيتي