0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

“خواص روغن زیره” برای سلامت مردان و زنان + عوارض - فروشگاه زیباشم

Properties-of-cumin-oil-for-the-health-of-men-and-women “خواص روغن زیره” برای سلامت مردان و زنان + عوارض - فروشگاه زیباشم

پیشینه مصرف روغن زیره سیاه به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. مصریان باستان از روغن زیره سیاه به عنوان یک محصول زیبایی در حفظ سلامت پوست استفاده می‌کردند. منتهی، خواص روغن زیره سیاه آنچنان متعدد شمرده شده که این روغن به تنهایی و یا به عنوان جزئی از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

پیشینه مصرف روغن زیره سیاه 

  نخستین بار، آشوریان مصر باستان توانستند روغن زیره سیاه را کشف کنند. در واقع، از روغن زیره سیاه در روتین مراقبت از پوست اعضای خاندان سلطنتی نظیر کلئوپاترا و نفرتیتی استفاده می‌شده است. خواص روغن زیره سیاه آنچنان بر مراقبت از پوست موثر مواقع شد که هم اکنون شاهد استفاده بی رویه آن در صنعت پوست و مو و زیبایی هستیم.

آیا استفاده از روغن زیره سیاه محدودیت دارد؟ 

حقیقت این است که افراد با همه نوع پوست قادر به استعمال روغن سیاه و یا مشتقات آن هستند. زیرا که دانه زیره سیاه غنی از انواع ویتامین، مواد معدنی و اسید چرب می‌باشد.

به طور کلی، روغن زیره سیاه طی فرآیند فشار سرد دانه‌های زیره سیاه استخراج می‌شود. با این حال، شکل مصرف روغن زیره سیاه فروشگاه زیباشم به دو گونه خوراکی و موضعی است. شما قادر خواهید بود این روغن را به صورت کپسول مصرف نموده و یا در قالب پماد بر روی پوستتان ماساژ بدهید. مواد مغذی روغن گیاهی از طریق پوست جذب می‌شود.

عوارض روغن زیره سیاه در کوتاه مدت چندان مشهود نیست. استفاده درازمدت از این روغن ممکن است تنها بر روی پوست برخی افراد باعث بثورات پوستی شود.

خواص روغن زیره سیاه

خواص روغن زیره سیاه فروشگاه زیباشم متمرکز بر سه ویژگی ضد التهاب، ضد باکتری و ضد پیری می‌باشد.

از آنجا که روغن زیره سیاه غنی از آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضد التهاب است، افراد دارای حساس‌ترین نوع پوست قادر به استعمال آن خواهند بود. بنابراین، شما با یک محصول ایمن و غیرمضر روبرو هستید.

طی تحقیقات متعدد ثابت شده است که استعمال روغن زیره سیاه با تغذیه رسانی پوست از طریق ویتامین‌ها و مواد معدنی به روند بهبودی پوست به خصوص التهاب و قرمزی کمک موثری می‌کند. استعمال این نوع روغن التیام بخش پوست تحریک شده و یا قرمز بلافاصله پس از درمان‌های لیزری است.

مروری بر مواد تشکیل دهنده روغن زیره سیاه

در راستای دانستن خواص روغن زیره سیاه بهتر است از مواد تشکیل دهنده آن مطلع شویم.

  • §اسید فولیک

اسید فولیک با عنوان دیگر B9 نیز شناخته شده است. این ویتامین نقش موثری در حفظ سلامت و شادابی پوست دارد.

غلظت بالای آنتی اکسیدان اسید فولیک باعث کاهش استرس اکسیداتیو و بعلاوه، خنثی سازی رادیکال‌های آزاد مضر عوامل خارجی پوست می‌شود.

مصرف روغن زیره سیاه به دلیل دارا بودن اسید فولیک عملکرد سد دفاعی پوست را تقویت نموده و به آبرسانی عمیق آن می‌پردازد.

  • §نیاسین

نیاسین از مواد تشکیل دهنده روغن زیره سیاه شمرده شده که با تحریک الاستین و کلاژن پوست به کاهش التهاب، خارش و سوزش و همچنین، قرمزی کمک نموده و تا حدود زیادی در سدد رفع چین و چروک برمی‌آید.

  • §ویتامین A

ویتامین A از اجزای تشکیل دهنده بوده که مهم‌ترین خواص روغن زیره سیاه از آن نشئت گرفته است. این ویتامین با حفظ سلامت دستگاه ایمنی پوست به التیام آن کمک نموده و از ایجاد آکنه و جوش پیشگیری می‌نماید.

این ویتامین به آبرسانی عمیق پوست رسیدگی کرده و ظاهر آن را براق و شاداب جلوه می‌دهد. ویتامین A به حفظ و ارتقای سلامت دو لایه درم و اپیدرم کمک موثری می‌کند.

  • §ویتامین B3

ویتامین B3 از بهترین انواع ویتامین B برای حفظ سلامت و ایمنی پوست شناخته شده است. بسیاری از افراد ویتامین B3 را با عنوان دیگر نیاسین یاد می‌کنند. با این حال، ویتامین B3 موجود در روغن زیره سیاه به درمان تخصصی آکنه و جوش، افزایش رنگدانه، اگزما، پیری زودرس، درماتیت و صدمات ناشی از تابش نور خوشید کمک می‌کند.

این ویتامین نقش موثری در بازیابی لطافت پوست خشک و حساس ایفا کرده است. به همین علت، افراد داری پوست خشک و حساس قادر به استفاده از روغن زیره سیاه خواهند بود.

  • §ویتامین D

ویتامین D موجود در روغن زیره سیاه دستگاه ایمنی پوست را سالم نگه داشته و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. خواص روغن زیره سیاه حاصل از این نوع ویتامین از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌نماید.

6
خواص و مضرات روغن دارچین برای لب، لاغری و واژن
نحوه مصرف روغن زیره - فروشگاه زیباشم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 25 آوریل 2024

تصوير امنيتي