0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص و مضرات روغن دارچین برای لب، لاغری و واژن

Properties-and-harms-of-cinnamon-oil خواص و مضرات روغن دارچین برای لب، لاغری و واژن

روغن دارچین یکی از انواع روغن‌های ضروری شناخته شده است. این روغن به تنهایی دو نوع بوده که از برگ و چوب درختان مختلف استخراج می‌شود. خواص روغن چوب دارچین آنچنان بالا بوده که از آن به عنوان پخش کننده بو، طعم دهنده و دارو استفاده می‌شود. ما در این مقاله مهم‌ترین خواص روغن ضروری دارچین برای بانوان را بررسی خواهیم کرد.  

مهم‌ترین خواص روغن دارچین؛ چرا باید روغن چوب دارچین بخریم؟ 

دارچین به دلیل دارا بودن رایحه تند، شیرین و گرم تداعی گر خاطرات روزهای برفی و دسرهای خوشمزه است. این ادویه به دلیل دارا بودن عطر و طعم منحصر به فرد بسیار ارزشمند محسوب می‌گردد. بدیهی است که روغن دارچین با داشتن بی شمار خواص سلامتی و زیبایی نزد مصرف کنندگان محبوب باشد.

تحقیقات ثابت کرده است که اشکال مصرف متعدد دارچین توانسته نقش موثری در کنترل قند خون، عفونت و سایر شرایط پزشکی نابسامان داشته باشد. با این حال، منابع معتبر حاکی از آن است که موارد ذیل مهم‌ترین خواص دارچین به شمار می‌رود:

  • §آنتی اکسیدان
  • §آنتی باکتریال
  • §ضد قارچ
  • §کنترل قند خون

مروری بر انواع روغن دارچین

به طور معمول، روغن ضروری دارچین از چوب و برگ چندین نوع درخت اعم از درخت سیناموموم وروم و درخت سیناموموم کاسیا استخراج می‌شود.

قابل ذکر است که انواع روغن ضروری دارچین تجاری از درخت سیناموموم وروم استخراج می‌شود. به عبارت دیگر، روغن چوب دارچین تجاری مشتق درخت سیناموموم کاسیا محسوب شده که با عنوان روغن دارچین کاسیا به فروش می‌رسد.

منتهی، نوع دیگری از روغن چوب دارچین مشتق درخت سیناموموم وروم بوده که با عنوان روغن ضروری دارچین سیلان به فروش می‌رسد. گفتنی است که این نوع دوم اندکی گرانقیمت‌تر از نوع دوم عرضه می‌شود.

این در حالی است که هر دو نوع روغن ضروری دارچین متشکل از ترکیبات و فیتوکمیکال‌های یکسان همانند اوژنول و سینامالدهید می‌باشد. عناصر فوق باعث شده تا روغن ضروری دارچین از خواص سلامتی بی شمار برخوردار باشد.

خواص روغن دارچین برای بانوان

  • §برجسته کردن لب

استعمال روغن چوب دارچین اخیراً به یک ترند زیبایی در میان کاربران تیک تاک تبدیل شده است. خواص این روغن طوری است که به محض قرار گرفتن بر روی پوست به تحریک و سپس، برجسته سازی آن کمک می‌کند.

این روغن با بهبود گردش خون باعث شده تا خون به سطح لب هجوم آورده و آن را پفی‌تر و ملتهب‌تر جلوه بدهد. استعمال روغن چوب دارچین برای لب به هیچ عنوان نگران کننده نخواهد بود. این مورد کاملاً بی خطر بوده و اثر آن موقتی است.

  • §از بین بردن عفونت واژن

روغن دارچین به دلیل دارا بودن سینامالدهید از خواص ضد قارچ برخوردار می‌باشد. بنابراین، شما قادر خواهید بود از این روغن به عنوان یک درمان موثر در عفونت مخمر واژینال بهره ببرید.

علیرغم آنکه این نوع روغن از خواص آنتی اکسیدانی و ضد قارچی برخوردار بوده، ولیکن، استفاده از آن باید در حد متوسط باشد.

حدود چهار قطره از روغن چوب دارچین را با یک قاشق غذاخوری نارگیل و یا نوع دیگری از روغن مخلوط کنید و آن را برای تسکین واژینال استفاده نمائید.

مخلوط حاصل آمده را به آرامی در نواحی خارجی واژن ماساژ بدهید تا به نتایج دلخواه دست یابید.

  • §کاهش وزن

به طور کلی، اسانس دارچین به کنترل قند خون کمک می‌کند. به همین علت، مصرف اسانس دارچین باعث شده تا میل به خوردن مواد قندی در فرد کاهش یابد.

همانطور که می‌دانید مصرف مواد قندی نوعی اعتیاد به شمار می‌رود. به عبارت دیگر، قند خون بالا باعث افزایش اشتها شده و میل به مصرف مواد غذایی بیشتر را افزایش می‌دهد. چنین امری موجب پرخوری مکرر و در نهایت، افزایش وزن می‌شود.

شما قادر خواهید بود روغن دارچین را به چای، قهوه و سایر انواع نوشیدنی خود اضافه نمائید. بعلاوه آنکه، شما می‌توانید چند قطره اسانس دارچین را به دستگاه پخش کننده بو بیافزائید. این امر به افزایش انرژی و همچنین، کاهش وزن کمک موثری می‌کند.

عوارض جانبی روغن چوب دارچین

مصرف خوراکی روغن دارچین به عنوان ادویه و یا طعم دهنده ایمن است. به طور اساسی، مصرف دارویی اسانس دارچین سیلان در مقادیر دوز 0.5 تا 3 گرم طی شش ماه مشکلی ندارد. این در حالی است که مصرف اسانس دارچین سیلان در مقادیر دوز بالاتر طی مدت زمان بیشتر ایمن نیست.

این روغن می‌تواند بر روی پوست و غشای مخاطی شامل معده، روده و مجاری ادراری تاثیر منفی بگذارد. عوارض جانبی احتمالی روغن چوب دارچین به صورت اسهال، استفراغ، سرگیجه و خواب آلودگی نمایان می‌شود.

4
قیمت و خرید روغن دارچین اصل - فروشگاه زیباشم
“خواص روغن زیره” برای سلامت مردان و زنان + عوارض -...
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
چهارشنبه, 24 آوریل 2024

تصوير امنيتي