0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

روغن گل ختمی چیست و چه خواص و کاربرد های درمانی دارد؟

roghan-gle-khatmi روغن گل ختمی چیست و چه خواص و کاربرد های درمانی دارد؟

یکی از خواص درمانی روغن گل ختمی، درمان مشکلات تنفسی می باشد. از این نوع روغن می توان برای درمان گلو درد، تنگی نفس، گرفتگی بینی، درمان سرفه و .... استفاده کرد. تنها کافی است چند قطره از این روغن را داخل دستگاه بخور بریزید و آن را استشمام کنید. 

روغن گل ختمی و استفاده از آن :  

روغن گل ختمی یکی دیگر از روغن های گیاهی می باشد که موارد مصرف مختلفی دارد. روغن گل ختمی از گل ختمی به دست می آید. گل ختمی علاوه بر این که جنبه تزیینی دارد، جنبه درمانی نیز خواهد داشت. امروزه از گیاه ختمی برای تهیه روغن ختمی استفاده می شود. گل های این گیاه به رنگ های مختلف چون سفید، صورتی، بنفش، قرمز، زرد و ... می باشند. در اینجا قصد داریم به بیان خواص درمانی روغن گل ختمی بپردازیم و همچنین نحوه استفاده از آن، معرفی مرکز خرید روغن های گل ختمی و ..... را بیان خواهیم کرد. 

آشنایی با روغن گل ختمی :  

یکی از فرآورده های گل ختمی، روغن آن می باشد. برای تهیه و تولید روغن های گل ختمی از روش های مختلف و منحصر به فردی استفاده می شود. برای به دست آوردن این فرآورده وسایل و دستگاه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه ختمی در دسته گیاهان علفی و ایستاده قرار می گیرد که طول آن تقریبا به 2 متر می رسد. این نوع گیاه به صورت 1 الی 2 ساله نیز کشت می شود. لازم به ذکر می باشد که از خود این گیاه می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد. روغن گیاهی گل ختمی سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی می باشد که می توان به انواع ویتامین ها چون ویتامین ای، ویتامین سی و ....، آنتوسیانین گلیکوزید، فلانوئید ها و .... اشاره کرد. 

روغن گل ختمی و خواص درمانی آن :  

گل ختمی خواص درمانی زیادی دارد که می توان به تسکین درد گلو، درمان میگرن، کاهش روند پیری، التیام بخش، آرام بخش، ضد التهاب، کاهش درد، تقویت سیستم ایمنی، درمان مشکلات پوستی، تقویت مو و ..... اشاره کرد. به عبارت دیگر :

1.درمان بی خوابی : یکی از خواص درمانی روغن گل ختمی، درمان بی خوابی، کم خوابی و رفع اختلالات خواب می باشد. در حقیقت برای درمان بی خوابی و کم خوابی کافی است قسمت گیجگاه خود را با چند قطره از این روغن ماساژ دهید.

2.جوانسازی پوست : از دیگر خواص روغن گیاهی گل ختمی می توان به جوانسازی پوست اشاره کرد. این روغن سرشار از انواع ویتامین ها مانند ویتامین ای و .... می باشد که به تحریک کلاژن سازی پوست کمک می کند و باعث محو شدن خطوط ایجاد شده در سطح پوست می شود. شادابی و جوانسازی پوست را به دنبال دارد. ناگفته نماند که می توانید این روغن را با روغن های گیاهی دیگر ترکیب کنید و پوست صورت را ماساژ دهید.

3.تسکین التهاب : روغن گیاهی گل ختمی خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دارد، در نتیجه از این روغن می توان برای درمان التهاب های ناشی از انواع جوش و آکنه، انواع زخم، آفتاب سوختگی پوست و ..... استفاده کرد.

4.درمان مشکلات تنفسی : از دیگر خواص درمانی روغن گل ختمی، درمان مشکلات تنفسی می باشد. از این نوع روغن می توان برای درمان گلو درد، تنگی نفس، گرفتگی بینی، درمان سرفه و .... استفاده کرد. تنها کافی است چند قطره از این روغن را داخل دستگاه بخور بریزید و آن را استشمام کنید.

5.درمان التهاب لثه و دیگر مشکلات آن : این روغن علاوه بر خاصیت تسکین دهندگی، خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد. برای درمان مشکلات لثه می توانید تکه ای از پنبه را بردارید و به روغن ختمی آغشته کنید و سپس پنبه را روی لثه های خود ماساژ دهید. می توانید چند قطره روغن را با آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به عنوان دهان شویه مورد استفاده قرار دهید. 

قیمت روغن گل ختمی :  

قیمت روغن گیاهی گل ختمی را به طور دقیق نمی توان بیان کرد زیرا عوامل مختلفی در قیمت نهایی آن ها تاثیر دارد که می توان به کیفیت روغن، درصد خلوص آن، حجم روغن و .... اشاره کرد.  

خرید روغن گیاهی گل ختمی اصل :  

برای خرید روغن های گیاهی اصل مانند روغن گل ختمی اصل می توانید ازفروشگاه زیباشم خرید 

4
خرید روغن خشخاش اصل
خواص روغن رازیانه و خرید آن
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 26 آوریل 2024

تصوير امنيتي