0
0

مقالات زیبایی

مقالات زیبایی شرکت آرمان کاران زبده تولید کننده محصولات مرتبط با زیبایی
اندازه فونت: +

خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامت بدن

Castor-oil خواص روغن کرچک

روغن کرچک یکی از طبیعی ترین روغن ها برای زیبایی و سلامت عمومی بدن می باشد. بیشمار بودن خواص روغن کرچک باعث شده است که در بین افراد محبوبیت زیادی داشته باشد. از مهم ترین این خواص می توان به درمان انواع قارچ ها، درمان آفتاب سوختگی، مرطوب کردن پوست، افزایش سلامت مو و ... اشاره کرد.  

خواص روغن کرچک

یکی از بهترین روغن ها برای زیبایی و سلامت بدن، روغن کرچک می باشد. این روغن از دانه ی کرچک گرفته می شود که دارای خواص بیشماری است. در ابتدا این روغن در آفریقا و هندوستان ساخته و تولید شد. خواص روغن کرچک برای سلامت بدن و زیبایی صورت و مو می باشد. به همین سبب در بسیاری از وسایل آرایشی و بهداشتی می توان این روغن را جست و جو کرد.

این روغن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد به همین دلیل برای سلامت بدن بسیار مفید است. از این روغن علاوه بر لوازم بهداشتی ، در دارو ها و منسوجات نیز استفاده می شود. خواص روغن کرچک بسیار متنوع و کاربردی می باشد.

مهم ترین خواص روغن کرچک برای سلامت بدن 

همانطور که بیان کردیم روغن کرچک روی سلامت بدن تاثیرگذار می باشد. از مهم ترین خواص روغن کرچک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین خواص روغن کرچک، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. زمانی که این روغن مصرف می شود، گلبول های سفید بیشتر تولید می شوند و همین امر باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. علاوه بر آن با استفاده از روغن کرچک، احتمال بروز عفونت در بدن بسیار کاهش می یابد.

درمان میخچه

یکی دیگر از خواص روغن کرچک، درمان میخچه می باشد. روغن کرچک اسید های چرب بسیار زیادی دارد که باعث نرمی میخچه و در نهایت درمان آن می شود. برای نتیجه گرفتن از روغن کرچک باید آن را برای یک هفته هر روز استفاده کنید.

درمان حساسیت

یکی از کاربردی ترین خواص روغن کرچک، درمان حساسیت و آلرژی می باشد. مصرف خوراکی این روغن می تواند حساسیت های شما را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

درمان یبوست

برای درمان یبوست و سلامت بدن باید از روغن کرچک به صورت خوراکی استفاده کرد. این روغن می تواند به سرعت این مشکل را برای افراد برطرف کند. خوردن یک قاشق چای خوری از این روغن در صبح می تواند به درمان یبوست کمک کند. البته توجه داشته باشید که خانم ها باردار نباید از این شیوه استفاده کنند.

مهم ترین خواص روغن کرچک برای زیبایی پوست و مو

روغن کرچک روی زیبایی پوست و مو تاثیرات بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود.

مرطوب کنندگی

یکی از بهترین خواص روغن کرچک برای پوست، مرطوب کننده بودن آن می باشد. افرادی که پوست خشک دارند، می توانند از این روغن کاملا گیاهی برای پوست خود استفاده کنند و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کنند.

ریمل طبیعی

داشتن مژه هایی براق و زیبا، خواسته ی همه ی خانم ها می باشد. به همین سبب از ریمل های گرانقیمت و شیمیایی استفاده می کنند. اما باید بدانید که روغن کرچک می توانند همانند یک ریمل به صورت طبیعی عمل کند. برای این کار می توانید از روغن کرچک به همراه عسل استفاده کنید.

زیبایی و سلامت مو

یکی دیگر از خواص روغن کرچک، تاثیر آن روی زیبایی و سلامت مو می باشد. اگر افراد از روغن کرچک برای موهای خود استفاده کنند، می توانند از موهای درخشان تر، ضخیم تر و نرم تر بهره ببرند. داشتن موهایی زیبا با روغن کرچک میسر می شود.

درمان شوره سر

افرادی که از شوره ی سر رنج می برند، می توانند با استفاده از روغن کرچک این مشکل را رفع کنند. ماساژ دادن موها و پوست سر با این روغن باعث درمان شوره ی سر می شود. البته بهتر است از آب لیمو و روغن زیتون نیز به همراه روغن کرچک استفاده کنید. مخلوط روغن کرچک با آب لیمو و روغن زیتون می تواند تاثیرات شگفت آوری به همراه داشته باشد.

5
روغن کرچک برای چاقی صورت - فروشگاه زیباشم
خواص اعجاب انگیز روغن بادام شیرین - فروشگاه زیباشم
 

نظرات

اولين کسي باشيد که نظر ارسال ميکند
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 29 مارس 2024

تصوير امنيتي